Friday, February 19, 2016

A purta sau nu...lentile de contact!

In clasa a opta am descoperit că am probleme cu vederea și am fost la un control oftalmologic. Mi s- a zis că am miopie -2,75, fără posibilitatea de a scădea numărul la 0. Mi s- a spus că trebuie să port ochelari, în permanență, toată viața. Însă, eu am refuzat acest fapt și am rezistat doar doi ani purtând ochelari. De la 16 ani, am început să port lentile de contact, și îți voi prezenta și ție azi ce trebuie să știi în legătură cu acestea.





De- alungul celor patru ani am rămas fidelă aceleiași mărci de lentile, și anume: Air Optix Aqua, Alcon (fosta Ciba Vision).

Ce sunt lentilele Air Optix Aqua?
Aceste lentile conțin o proporție mult mai mare de apă față de multe alte produse. Un pachet conține șase lentile, câte trei perechi, suficiente pentru trei luni. O pereche odată deschisă, are termen de valabilitate o lună. Se poartă doar pe timpul zilei, iar noaptea se pune într- o casetuță, umplută cu soluție specială ( eu am folosit până acum Biotrue și Gelone).


Igiena
Igiena este cea mai importantă atunci când vine vorba despre lentile. La lentilele, față de ochelari,există un risc mai mare de a se forma infecții la nivelul ochiilor, infecții ce pot determina și pierderea vederii, de aceea este foarte important să nu neglijăm niciodată acest aspect. Înainte de a manevra lentilele, este foarte important să te speli pe mâini cu apă și săpun și să folosești un prosop ce nu lasă scame. De asemenea, este de evitat să folosești o cremă hidratantă de mâini sau uleiuri înainte de a folosi lentilele.

Modul de aplicare
La început, nu este foarte ușor să le aplici, sunt persoane care întâmpină probleme și pe parcurs. La mine, totul a fost ușor de la început, nu am avut nici o problemă.

  • Pentru început, se așează lentila pe vârful degetului arătător și se ridică la nivelul ochilor pentru a se observa dacă lentila este pe partea corectă. Lentila nu trebuie să aibe marginile spre exterior, ci spre interior, astfel încât să prezinte o formă convexă.
  • După examinarea lentilei, se trage cu degetul mijlociu pleopa, se privește drept în față sau într- o direcție opusă față de locul unde se va poziționa lentila. Se așează lentila pe partea albă a ochiului și se duce privirea către poziția lentilei. Se clipește de câteva ori. Odată ce prinzi antrenament, nu o să mai fie nevoie să privești în altă parte, se va poziționa lentila direct pe iris.
Pentru îndepărtarea lentilelor, se reiau pașii în ordine inversă.
  • Cu ajutorul degetului arătător se trage lentila dinspre iris spre partea albă, unde se va desprinde de pe ochi. 
  • Se pune în palmă și se acoperă cu soluție.
  • Se umple recipientul cu soluție și se așează lentila în interiorul lui.
Ce trebuie să știi despre purtatul lentilelor?
  • Praful este cel mai mare inamic al tău. Cea mai urâtă senzație este să îți intre praf în ochi. Se simte precum o grămadă de cuțite ți- ar sfâșia ochii. De asemenea, este periculos și pentru ochii, existând posibilitatea să se zgârie corneea. De fiecare dată când bate vântul și e mult praf, îmi îndrept privirea spre jos și îmi adăpostesc privirea cu o mână. În zilele primăvăratice este de preferat să ai în permanență cu tine o pereche de ochelari de soare pentru a te proteja.
  • Machiajul se realizează după aplicarea lentilelor de contact, și nu invers. Este important să respecți acest pas întrucât în urma aplicării fardului de pleoape/creionului/tușului pot intra particule de produs în ochi, iar odată aplicată lentila, particulele vor fi prinse între cornee și lentilă și vor putea provoca infecții.
  • A se evita purtarea lentilele de contact pe o perioadă extrem de lungă (de peste 10 ore) sau purtarea lor peste noapte dacă nu sunt concepute special pentru acest fapt. Lentilele de contact usucă ochii și se recomandă purtarea lor doar când ești în oraș/școală/serviciu. Cât timp sunt acasă, eu port o pereche de ochelari.
  • Lentilele pot usca ochii, iar pentru a elimina acest disconfort provocat, se pot aplica picături de ochi.
  • La mare, nu e recomandat să înoți cu lentilele de contact. Eu, de obicei, când merg la mare nu port lentile de contact pe plajă deoarece există riscul să îmi intre nisip în ochi (aceeași senzație ca praful), dar și pentru că nu pot înota cu ele. Dacă nu poți renunța la lentile, folosește întotdeauna ochelari de scufundări atunci când intri în apă.

Aș dori să încerc și lentilele colorate, însă vreau o nuanță cât mai naturală. 
Tu ai încercat lentilele (colorate) sau recomanzi vreo marcă?


No comments

Post a Comment

© Sparkling Lights
Maira Gall